Wiedząc, jak ważną rolę w życiu młodego człowieka pełni nauczyciel staramy się, aby w naszym zespole były wyłącznie osoby kreatywne, życzliwe i cierpliwe w stosunku do swoich podopiecznych. Nasi nauczyciele nieustannie motywują wychowanków do odkrywania świata oraz dbają, by dzieci swoje poszukiwania mogły prowadzić w atmosferze szacunku, bezpieczeństwa, miłości i życzliwości. Nauczyciele chętnie i stale rozwijają swoje umiejętności co powoduje, że w swojej pracy wykorzystują najnowsze koncepcje i metody, które gwarantują nauczanie i wychowanie na najwyższym poziomie.
Mamy grono specjalistów: nauczycieli z pełnymi kwalifikacjami, logopedę, psychologa, pedagoga specjalnego, terapeutę SI. Kadra pracuje w oparciu o założenia Pozytywnej Dyscypliny i Porozumienia Bez Przemocy. Naszym zdaniem istotą pracy wychowawczej jest pasja, zaangażowanie oraz ciepły stosunek do dzieci.
Logopeda – w ramach swojej pracy przeprowadza darmowa badania przesiewowe każdego przedszkolaka, diagnozuje i prowadzi terapię zaburzeń mowy u Dzieci. Prowadzi także zajęcia z logorytmiki w każdej grupie – zarówno żłobkowej, jak i przedszkolnej. Dzięki jej pracy Dzieci rozwijają prawidłową artykulację, poprawiają zdolności komunikacyjne oraz pokonują ewentualne trudności w wymowie, co ma kluczowe znaczenie dla ich przyszłej edukacji i relacjach z rówieśnikami.
Terapeuta – terapeuta w naszym przedszkolu prowadzi indywidualne spotkania z dziećmi posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Spotkania te oparte są na metodzie ESDM (metoda wczesnej interwencji terapeutycznej prowadzona w oparciu o praktyki zbadane empirycznie – jest przeznaczona dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku od 12 do 60 miesięcy).
Psycholog – pomaga Dzieciom w radzeniu sobie z emocjami, rozwiązywaniu problemów społecznych i pokonywaniu trudności wychowawczych. Psycholog współpracuje z Nauczycielami i Rodzicami, aby stworzyć jak najlepsze warunki do rozwoju psychicznego Dziecka. Nasza Pani psycholog jest również trenerem TUS (Treningu Umiejętności Społecznych) – prowadzi zajęcia, które pomagają Dzieciom rozwijać umiejętności społeczne, takie jak komunikacja, współpraca, radzenie sobie z emocjami i rozwiązywanie konfliktów.
Nauczyciel współorganizujący kształcenie – pracuje z Dziećmi, które mają specjalne potrzeby edukacyjne. Dostosowuje metody nauczania do ich indywidualnych potrzeb, jednocześnie zapewniając im wsparcie, aby mogły uczestniczyć w zajęciach na równi z rówieśnikami.
Terapeuta SI (Integracja Sensoryczna) – pomaga Dzieciom, które mają trudności w integracji bodźców sensorycznych, takich jak dotyk, dźwięki czy światło. Dzięki terapii SI Dzieci uczą się lepiej przetwarzać i reagować na różne bodźce, co poprawia ich zdolności motoryczne oraz koncentrację. Terapia SI w naszej placówce odbywa się zarówno w ramach zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, jak i WWR oraz w ramach prywatnych zajęć.
Terapeuta ręki – prowadzi zajęcia, podczas których Dziecko rozwija nie tylko motorykę małą, ale także motorykę dużą. Sprawność rąk jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania każdego z nas. Naszych dłoni używamy w czynnościach samoobsługowych w których potrzebna jest nam precyzja takich, jak zasuwanie suwaka od kurtki, zapinania guzików, wiązania sznurówek od butów czy też spożywania posiłków. Badania przesiewowe terapeuta przeprowadza u dziecka po zgłoszeniu przez rodzica lub nauczyciela. W takich sytuacjach terapeuta obserwuje dziecko podczas codziennych czynności w przedszkolu, takich jak zabawa, prace plastyczne, praca w książkach. Po uzyskaniu zgody od rodzica, terapeuta zabiera dziecko na zajęcia indywidualne, aby dokładniej określić nad czym warto skupić się podczas terapii. Zajęcia oparte są na rozwijaniu górnych partii ciała, takich, jak: dłonie, ręce i palce.